메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최순원 (충남대학교) 전기석 (충남대학교)
저널정보
육군사관학교 화랑대연구소 한국군사학논집 한국군사학논집 제76권 제1호
발행연도
2020.2
수록면
61 - 83 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Army"s distance education has been fully implemented since 2012 and starting in 2018, the “distance completion distance education”, which only remotely trains mandatory remuneration training for SALC. As the level of convocation or blended learning in distance education, non-commissioned officers had to achieve their studies, and research on distance learning effectivenesses that could be applied in the military was required. Accordingly, first, the literature review was conducted to identify factors that influence learning effectivenesses as the role of instructor, ease of system, usefulness of contents, and motivation for learning, and examined the effects on learning satisfaction and academic achievement. The results showed that the role of the instructor, the ease of using the system, and the usefulness of the content effectivenesses.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-039-000473388