메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박종대 (한국외대)
저널정보
글로컬창의산업연구센터 글로컬 창의 문화연구 글로컬창의문화연구 제4권 제1호 (통권 제5호)
발행연도
2015.6
수록면
109 - 124 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Korean society has been changed rapidly into multicultural society with the growing influx of various types of immigrants since 1990. Members of multicultural society consist mainly of female marriage immigrants, migrant workers, foreign students, children from multicultural families and so on. This study focuses on cases of multicultural education for children of multicultural families to understand multicultural society in Korea. LG Global School provides long-term and continuous programs compared to other programs. Also, the contents of program are made of various contents not only to open student’s development possibility, but also to improve their linguistic ability. They are well aware of special characteristics of each country and individual and design educational contents for the individualized learning. They establish online education network system regardless of physical distances and provide real-time education to the students. The above could be the proper and clear evidences for cases of multicultural education. In conclusion, the paper examines the development plans of multicultural education contents for children from multicultural families.

목차

Abstract
1 서론
2 한국의 다문화교육 콘텐츠
3 LG다문화학교 언어인재과정
4 다문화교육 콘텐츠의 발전 방안
5 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-330-002643689