메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정한경 (경희대학교) 김호준 (경희대학교) 정남호 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제32권 제6호(통권 제154호)
발행연도
2020.6
수록면
199 - 214 (16page)
DOI
10.31336/JTLR.2020.6.32.6.199

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, it is meaningful to suggest elements of educational service quality that should be improved or developed by the hotel"s management and education personnel by identifying the perceived value, job satisfaction, and impact on the organization"s commitment by dividing the quality of the hotel"s education into five categories. The data collection was conducted on employees working at five-star hotels in Seoul, and the statistical processing of the collected data was analyzed using the SPSS v. 21.0 statistical package program.
The study found that the "understanding of the staff" of the quality of educational services and the "reliability of the educational program" affect the perceived value of the staff. Secondly, the higher the perception of the quality of educational services by the hotel staff, the more satisfied they were with their duties, and the fact that the employee satisfied with the job was also immersed in their organization. It is hoped that the results of this study will be used as a reference to improve employees" job satisfaction and organizational commitment through training programs optimized for hotel staff amid changing hotel management trends.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 설계 및 방법
Ⅳ. 분석 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-323-001086960