메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제16권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
133 - 157 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Contemporary early childhood education has changed markedly and rapidly in the world. Investigating the contemporary early childhood education including current issues in the early childhood education settings in the Republic of Korea is helpful to recognize what urgent problems are in the field of early childhood education and to find a solution to the problems. The purpose of this study is, therefore, (a) to understand urgent problems in early childhood education in Korea, and (b) to suggest directions for early childhood education in Korea on the influence of assessment on children’s development and learning in kindergarten and beyond. In order to suggest directions for early childhood education in the Republic of Korea on the influence of assessment on children’s development and learning, the following concerns are discussed: (a) alternative assessment methods, (b) teacher-training programs, and (c) the teacher's efficient use of after-school hours.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0