메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최아라 (광주대학교)
저널정보
한국아동가족복지학회(구 한국가족복지학회) 한국가족복지학 한국가족복지학 제29권 제3호
발행연도
2024.9
수록면
645 - 662 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: The purpose of this study is to explore the perceptions of preservice early childhood teachers regarding the relationship between teachers and parents. Methods: The subjects of this study were 139 preservice early childhood teachers attending university in G city, and a ques tionnaire using metaphors was used. The collected data were analyzed according to the meta phor analysis procedure of Gök and Erdoğan(2010). Results: The three higher-level categories were ‘purpose and necessity of the relationship’, ‘characteristics and emotionality of the relation ship’, and ‘elements for the relationship’. The subcategories were ‘mutual complementation’, ‘lords and peasants’, ‘uncomfortable relationship’, ‘two-sided relationship’, ‘mutual coopera tion’, ‘communication’, ‘trust’, ‘maintaining balance’, and ‘mutual patience and effort’ were iden tified as 12 items. Conclusions: It can be used as basic data for developing training courses and programs for preservice early childhood teachers to improve relationships between parents and teachers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0