메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은영 (송원대학교) 김동례 (송원대학교)
저널정보
한국교원대학교 뇌기반교육연구소 Brain, Digital, & Learning Brain, Digital, & Learning Vol.11 No.4
발행연도
2021.12
수록면
673 - 684 (12page)
DOI
https://doi.org/10.31216/BDL.20210043

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates where there is a difference in digital literacy according to the background characteristics of early childhood teachers. To this end, data from 208 teachers, kindergartens, and daycare centers in Gwangju and South Jeolla Province were analyzed, and multivariate analysis of variance (MANOVA) was conducted to determine the difference in digital literacy according to individuals’ background characteristics. The results revealed that the teacher group aged 31 to 35 years was high in all three sub-factors of digital literacy (Computer, Information, and Knowledge). Additionally, as per differences in terms of career, the teacher group with more than ten years of experience had a high level of computer and information literacy, while that with less than one year of experience demonstrated the highest degree of knowledge literacy. Lastly, there was no difference in digital literacy by the type of institution (whether a kindergarten or a daycare center). This study proposes customized digital literacy education and support measures for early childhood teachers for the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0