메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이주영 (한국교원대학교) 김정렬 (한국교원대학교)
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제62호
발행연도
2022.12
수록면
11 - 52 (42page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop a program that focuses on student-tailored curricula with a linkage to the national gifted curriculum. To this end, literature related to gifted program models such as Integrated Curriculum Model(ICM) and the language arts curriculum in Korea for gifted education at the national level was reviewed. Furthermore, the results of the curriculum needs analysis for the English gifted program and the piloting and the interviews on the English gifted students, or English high-ability learners, were reflected in the first place. In this study, the contents were extracted for the narrative creative writing. The learning tasks were selected and modified to be suitable for targeting high-level thinking skills, offering ample opportunities to use English, boosting curiosity, cooperating with peers, producing products at a high level of quality, and encouraging discussion and debate. The contents and learning tasks were laid out in accordance with Triad Enrichment. This study will help lay the foundation for developing an English gifted program.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0