메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
리창창 (부경대학교) 김종환 (프로세이브) 공경주 (부경대학교) 고대권 (부경대학교)
저널정보
한국동력기계공학회 동력시스템공학회지 동력시스템공학회지 제26권 제5호
발행연도
2022.10
수록면
3 - 10 (8page)
DOI
10.9726/kspse.2022.26.5.003

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Dual fuel engines use liquefied natural gas (LNG) as fuel, and there are risks that are not found in conventional diesel engines. A system for preventing explosion accidents is being applied to deal with the risk factors; thus, in this study the gas flow of explosion accident occurring in the charge air manifold was analyzed. When the explosion accident occurred in the charge air manifold, the characteristics of pressure rise and flame propagation were analyzed. As a countermeasure, the installation position and quantity of the explosion relief valve were analyzed. In the case of installing one explosion relief valve, it was impossible to deal with the explosion accident because the pressure exceeded the safety pressure. However, in the case of installing two explosion relief valves, the pressure did not exceed the safety pressure. It was considered suitable to install two explosion relief valves at the charge air inlet and the closed end position to prevent demages from explosion accidents in the charge air manifold of the dual fuel engine.

목차

Abstract
1. 서론
2. 메탄의 폭발현상
3. 수치해석
4. 결과
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-550-000186435