메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제27권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
27 - 45 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to give a suggestion on the application of transmedia storytelling in English education. The increasing success of transmedia storytelling projects worldwide drew the attention of scholars and specialists in language teaching, especially English teaching. Since learners who are accustomed to using digital media, including internet, are often referred as digital natives, transmedia storytelling can be an effective teaching tool for those learners. However, before applying transmedia storytelling to English education, there are some things that need to be considered and developed. First, developing a transmedia storytelling content archive is necessary for teachers to use as teaching materials as well as for learners to use for their self-studies. Second, learning management and evaluation methods should be devised in English education for applying transmedia storytelling. Lastly, we should develop learning activities that can be used in English education classes using transmedia storytelling. Studies that have examined the effects of applying transmedia storytelling to English education should be carried out as soon as possible.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0