메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임경빈 (제주한라대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제29권 제2호
발행연도
2024.5
수록면
101 - 126 (26page)
DOI
10.46449/MJELL.2024.05.29.2.101

이용수

DBpia Top 1%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore the teaching and learning potential of ChatGPT, a language model developed by OpenAI, and to find ways to use it appropriately in English learning. This study first analyzes previous studies related to English teaching using ChatGPT and applies the proposed methods to ChatGPT to suggest ways to improve learners’ English abilities by involving them in language and content-based activities in English learning environments. To this end, previous studies were analyzed focusing on four English functions: speaking, listening, reading, and writing. The focus was on how ChatGPT was used for each function, and these methods were applied to ChatGPT for testing. The results were analyzed to suggest the possibility of using ChatGPT in English learning. In summary, the results of previous studies show that ChatGPT is not perfect, but it has a very high level of diverse range of abilities. If ChatGPT is utilized in English teaching and learning, it can be a great helper. More detailed information on this and how to use it is reported in the results section of this study.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089830879