메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이승훈 (숭실대학교)
저널정보
한국컴퓨터게임학회 한국컴퓨터게임학회논문지 한국컴퓨터게임학회논문지 제36권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
1 - 11 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The mobile game market is growing rapidly, leading to an increase in the number of developers creating and releasing mobile games worldwide, including Korea. To stand out among the hundreds of mobile games released each year and attract users and generate revenue, it's essential to develop a complete and enjoyable mobile game. Additionally, securing competitiveness requires leveraging various non-development strategies from pre-launch to post-launch operations. In this study, we focus on keywords that can help drive success for mobile games outside of game development factors such as launch, marketing, and operation. In the case of online games, individual releases are made due to the characteristics of users by country, but in the case of mobile games, the characteristics of users by country are low. Therefore, in the case of mobile games, the 'Global One-Build' strategy is chosen as an important launch strategy, and in relation to the 'Global One-Build', various support policies such as language packs and user analysis tools are considered to be a good market centered on the release decision. It has been understood. We extract these keywords and define strategies for them. This study will serve as a valuable reference for future mobile game developers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0