메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Gyeonghoe (인덕대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제65권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
235 - 268 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study attempts to suggest a direction for the effects of explicit pre-task instruction, as well as the acquisition of simple/complex L2 English target grammar through explicit instruction considering English speaking grammar, vocabulary, comprehension, fluency, and pronunciation. 40 Korean college students were assigned to the experimental group and the control group: (1) a group which received explicit pre-task instruction (EI=20); (2) a group which received no explicit pre-task instruction (control=20), and performed 3 oral narrative tasks (ONT). A repeated-measures multivariate analysis of variance showed that all the EI and control groups displayed the development of overall English speaking performance over time. However, explicit pre-task instruction was found to be more helpful than no explicit pre-task instruction. In addition, explicit pre-task instruction led to more accurate use of simple/complex L2 target grammar structures, and helped to grow the use of target language in various forms. Therefore, these results suggest the importance of explicit pre-task instruction, and explicit pre-task instruction positively affects the development of English speaking performance.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Results
Ⅴ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-840-000456802