메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한혜정 (신라대학교) 남정미 (신라대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제64권 제3호
발행연도
2022.8
수록면
151 - 172 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the perceived effectiveness of PBL-based convergence English classes on the development of digital literacy and instructional competency of pre-service English teachers. The research participants are 3rd year college students, majoring in English Education, who enrolled in ‘Multimedia & Creative English Education’ course using a variety of on/offline media and teaching materials. The data were collected and analyzed through the students’ PBL-based products, learning logs, and survey questionnaires. The results showed that by participating in a team project for developing creative convergence English materials for secondary school students, the student teachers’ competency of using digital tools and teaching skills were considerably enhanced. Pedagogical implications and future directions regarding the integration of PBL into teacher preparation courses were suggested.

목차

Abstract
Ⅰ. 연구의 필요성 및 목적
Ⅱ. 이론적 배경 및 선행연구
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-840-001701986