메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
裵銀貞 (부산외국어대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第74輯
발행연도
2017.5
수록면
81 - 98 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, I reported the result that introduced PBL into the subject of the Japanese honorific. In addition, I analyzed it what kind of influence the Japanese ability of the learner had on the satisfaction of the PBL teaching method.
As a result, in the case of a high-level learner, it was confirmed to get high satisfaction in all the question of the self-evaluation and the questions of the satisfaction. In other words, it was confirmed to influence mental attitude when the difference of the Japanese level participated in PBL class.
In the case of a question of the satisfaction of PBL teaching method, the result that the learner who was not good at Japanese did not satisfy PBL class than upper class. In addition, it was proved that a satisfaction about the subject of the Japanese honorific by PBL method is relatively low.
Such a result means that the Japanese level of the learner has an influence on the satisfaction of the PBL class. In addition, in the case of a language subject to need a high level, it was confirmed that the PBL teaching method had a difficult point in the class where the student of various levels is mixed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 선행연구의 검토 및 문제의 제기
3. 조사의 내용
4. 결론
参考文献
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-020-000864963