메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김수진 (전남대학교 의류학과) 정명선 (전남대학교 생활과학연구소)
저널정보
한국의류학회 한국의류학회지 한국의류학회지 제30권 제7호
발행연도
2006.1
수록면
1,126 - 1,134 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the effect of brand identification of fashion luxury product on brand loyalty and the mediating effect of brand affect. The questionnaire developed through the literature search and a survey was conducted both in on-line and off-line questionnaire simultaneously. Finally 227 data from women who had a buying experience of fashion luxury products were analyzed using frequency, factor analysis, ANOVA, t-test, regression analysis by SPSS for WIN program. The results were as follows. First, the consumers' brand identification was composed of three factors; actual, ideal, social. Second, the brand identification significantly influenced on the brand loyalty. Third, the brand identification significantly influenced on the brand affect. Fourth, the brand affect significantly influenced on the brand loyalty. Fifth, the brand identification had both direct and indirect effects on brand loyalty mediated by brand affect. The results indicated that causal relationship was existed among these three variables.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0