메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김선민 (Myongji University) 김지현 (Myongji University)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제38권 제2호(통권 제158호)
발행연도
2020.6
수록면
161 - 172 (12page)
DOI
10.7466/JKHMA.2020.38.2.161

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The study sampled a total of 101 project-experienced early childhood teachers working at early childhood education institutions located in Seoul and Gyeonggi Province. The data was analyzed by using three-step regression analysis to investigate the mediated effect, and the Sobel test was performed to verify the significance of the mediated effect. The results showed that play teaching efficacy partially mediated the relationship in which the educational beliefs in a developmentally appropriate practice(DAP) predicted the instructional creativity of the project-experienced early childhood teachers. That is, Play teaching efficacy of project-experienced early childhood teachers is improved the through educational beliefs in a developmentally appropriate practice(DAP), and then improved play teaching efficacy has a positive effect on the enhancement of their instructional creativity. This study can be used as a guideline for future teacher training programs for the implementation of the Nuri program, which has been reorganized as a child·play-centered course.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (60)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-591-000661616