메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장은석 (한국교통대학교) 서재규 (세종대학교) 정호기 (한국교통대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제27권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
47 - 54 (8page)
DOI
10.7467/KSAE.2019.27.1.047

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, there were studies on various landmark-based vehicle localizations in which a monocular camera and a precise map were used. Among the different landmarks, a lane is one of the most useful for vehicle localization. Currently, we are developing a lane end-point detection system to enhance longitudinal and lateral precision simultaneously. To verify this algorithm, performance evaluation is necessary. Although manual evaluation is generally used, it requires so much time to assess large volumes of data. To address this problem, the automated PES(Performance Evaluation System) is needed. In the image and bird"s eye view coordinate systems, it is hard to set a fixed threshold because the perspective effect has different properties along the vertical and horizontal axes of the image. In this paper, the properties of each perspective effect are analyzed separately, and the threshold is set, based on it. As a result, the proposed automated PES shows almost the same recognition rate as that of manual evaluation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차선 끝점 검출 알고리즘
3. 성능 평가 기준: 육안 성능 평가
4. 성능 평가 자동화 방법
6. 결론
References

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0