메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정민수 (Youngsan University)
저널정보
한국멀티미디어학회 멀티미디어학회논문지 멀티미디어학회논문지 제21권 제8호
발행연도
2018.8
수록면
1,021 - 1,026 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
3D SCAN enables easy human body measurement via a digital method in the process of film costume production which used to be done manually. Software-oriented computer graphic, which integrates 3D SCAN data in the process of manual film costume production, can induce quick and diverse design outcomes. While, 3D PRINT, which integrates computer graphic data in the process of manual film costume production, can automate the process of special costume production using a digital method. Integration of 3D Scan + Computer Graphic + 3D Print using integrated platforms for tailored costume production as developed in this study allows significant reduction of costume production period and costs. It also allows efficient integration of costume production outcomes in various industries related with OSMU contents in particular. In other words, using it, we can create a new business market that integrates multiple areas of film content, drama content and game content.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 3D Scan 하드웨어 및 소프트웨어의 분류
3. 관련 산업분야 융합 성공사례 분석 및 문제점 도출
4. 문제점 해결방안 실험 및 결과
5. 결론 및 제안
REFERENCE

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-004-003404556