메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
오동언 (한양대학교) 이민채 (한양대학교) 선우명호 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2010 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2010.5
수록면
1,263 - 1,267 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Lane detection algorithm have been used for passenger safety systems of luxury vehicle such as the lane keeping assist system (LKAS) and the lane departure warning system (LDWS). In order to enhance the performance of passenger safety systems, robustness and low computation load is required for an effective lane detection algorithm. In previous studies, edge detection, pattern recognition, and probabilistic method have been applied for lane detection. However these approaches have some limitations such as high sensitivity to noise, non-uniform illumination, and high computation load. In this study, we proposed a robust lane detection algorithm using morphology and tracking methods. Morphology is used as a preprocessor for lane detection to reduce the influence of cracked road surfaces and shadows. Moreover, we applied tracking method using multiple regions of interest (ROI) windows to reduce the computation time. In particular, the sizes of multiple ROI were determined by considering the geometric scale effect of the lane mark width. The proposed lane detection and tracking algorithm was evaluated on various road conditions and large scale data. As a result, the proposed algorithm proved to be robust and fast enough to apply to real-time safety-critical systems.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차선 인식 및 추적
3. 실험 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-003108110