메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제11호
발행연도
2007.11
수록면
161 - 188 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A master's thesis. The purpose of this study is to investigate what the effect on early childhood English education is for university students' English skills, what educational media help their English skills, and what effects are derived by interest and concern on English in students' past experience. The subjects of this study are 22 students in 2 universities in C area, Chungbuk province. The studying method was a questionnaire English majors and other ones. Additionally, an individual interview was performed to 20 students among 209 investigations. In conclusion, it is shown that early childhood English education positively affects students' English skills through English workbooks, private academies and tutoring. Furthermore, we can confirm that students' constant interest and concern for English from childhood was important to decide their way in the future.

목차

1. 서론
2. 조기 영어 교육의 이론적 고찰
3. 연구방법 및 절차
4. 연구결과 및 해석
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-705-001712637