메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최정미 (부산가톨릭대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제71집
발행연도
2018.11
수록면
231 - 252 (22page)
DOI
10.21087/nsell.2018.11.71.231

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper details an English reading class in which media content and literary works were integrated. This approach was expected not only to help students improve their English reading ability, but also to expand their world views and their insights into life. Results of an analysis of a student satisfaction survey were quite positive, indicating that the students became more interested in reading English through storytelling, and that this led to enhanced motivation to study English. The development of English competence is of course the top priority in any English class, but the time restrictions imposed on English classes in the liberal arts curriculum make it difficult for students to improve their spoken English during the academic semester. In conclusion, it is proposed that an integrated approach, including various media and works of literature, has the potential to be beneficial for the continued improvement of English skills and for the encouragement of wider perspectives.

목차

I. 서론
II. 본론
III. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000169121