메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영유아보육학회 한국영유아보육학 한국영유아보육학 제31집
발행연도
2002.12
수록면
327 - 350 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Inservice training is essential to develop early childhood teachers' professionalism. The number of teacher who want to develop their faculties through the training system is fairly increasing. But it hasn't met the demand because of a short supply of training institute and opportunities. so the distance education has been suggested effective plan to meet the teachers' need that isn't restricted in time and place.
This study aims at articulating the significance of distance education for Early Childhood teachers in an information age, identifying the effects of the distance education and suggesting some tasks for the facilitation of distance education for Early Childhood teachers.
The authors recommended the following plan for the facilitation of distance education for Early Childhood teachers; To collaborate among the distance teacher inservice training institutes; To recruit learners through effective public relations with the support of Ministry of Education and Provincial Educational Offices; To fortify the quality assurance system; To make specialized training course and run elastic the volume of training; To fully utilize the internet technology; To establish the adequate learner support system; and To strengthen the administrative and financial support from the government

목차

Ⅰ. 서 론

Ⅱ. 현행 유아교원연수의 실태

Ⅲ. 교원연수와 원격교육

Ⅳ. 유아교원대상 원격연수 활용 현황

Ⅴ. 원격교육을 통한 유아교원연수의 활성화 방안

참 고 문 헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-375-013802612