메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정욱 (한국해양대학교) 박선호 (한국해양대학교)
저널정보
한국전산유체공학회 한국전산유체공학회지 한국전산유체공학회지 제28권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
94 - 101 (8page)
DOI
10.6112/kscfe.2023.28.2.094

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The squat effect is a phenomenon that alters the behavior of a ship while operating in shallow water areas and is closely linked to marine incidents such as ship grounding accidents. Accurate comprehension and assessment of squat effect are necessary as it exhibits various levels of variability depending on the marine environment and ship operating conditions. In this study, we analyzed to analyze the squat effect occurring in the shallow water area of the KVLCC2 vessel using numerical analysis. The obtained results provided a comprehensive understanding of the squat effect of ship operating on shallow water area. The magnitude and distribution of the squat effect were analyzed and compared with respect to variables such as ship speed and sailing depth. As the ship"s operating speed increases and it navigates in shallower depths, there is a noticeable increase in the ship"s sinkage and trim angle.

목차

1. 서론
2. 해석 방법
3. 천수 영역 계산 조건
4. 해석 결과
5. 결론
References

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-559-001791744