메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이재영 (남서울대학교 대학원) 강향숙 (남서울대학교)
저널정보
한국아동가족복지학회(구 한국가족복지학회) 한국가족복지학 한국가족복지학 제27권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
1 - 30 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: In this study, the Q methodology was used and analyzed to explore teachers’ perception types and characteristics for child play leadership in children's free play. Methods: To investigate teachers’ perception, a semi-structured questionnaire was developed. After forming a population of 130 early childhood teachers, 48 Q samples were finally extracted. P samples were selected for 41 early childhood teachers and Q classification was performed. Q factor analysis using the R program derived a total of three types. Results: Teachers categorized as Type 1 had a positive view on play leadership in free play, but still thought that teachers should be able to inspire confidence through emotional support or encouragement. Teachers of Type 2 did not have a negative view of the free play of children, but they were skeptical about the children taking the lead in free play. Type 3 teachers recognized that free play can be facilitated by the child's inner leadership rather than the teacher's intervention in play. Conclusions: This finding would provide basic data to teachers to activate children's play leadership in free play.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0