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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이예신 (대림대학교) 박정의 (대림대학교) 이재혁 (대림대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2022년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2022.11
수록면
2,504 - 2,510 (7page)

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The Four Wheel-Steering system ensures many advantages to the minimum turning radius and the vehicle driving stability. These Four-Wheel Steering systems are mainly applied to luxury cars these days. The reason is because the system is actuated by a electric motor, controlled by electronic computor. So, It leads to higher price.
To make Four-Wheel Steering systems more popular, we made the Fully-Mechanical Four Wheel Steerring System applicable to Student SAE car. With this system, we were apply the same benefits as a Electronic Controlled Four Wheel Steering system with less cost and an easy manufacturing process. Through continuous research and development of these devices, we hope that Four-Wheel Steering Systems will be extended to mid to low cost car.

목차

Abstract
1. 서론
2. 완전 기계식 4륜 조향 장치의 구조
3. 기계식 4WS 적용을 위한 자작 자동차 설계
4. 성능 검증
5. 개선 방안
6. 결론
References

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