메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
민하영 (대구가톨릭대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제31권 제4호
발행연도
2022.8
수록면
463 - 476 (14page)
DOI
10.5934/kjhe.2022.31.4.463

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the relationship between adult attachment anxiety and playfulness on teacher self-efficacy for teacher-child relationships of childcare teachers through Structural Equation Modeling(SEM)
Participants were 204 teachers working at childcare centers. Data were collected through questionnaire on teacher’s adult attachment anxiety, playfulness, and teacher self-efficacy. Teacher-child relationships were analyzed with %, mean and Pearson’s correlation, , TLI, NFI, CFI, RMSEA, and Bootstrapping using SPSS 21.0 and AMOS 20.0.
Results were as follows. First, teachers’ adult attachment anxiety had no influence on teacher self-efficacy for teacher-child relationships. Second, teachers’ playfulness had an influence on teacher self-efficacy for teacher-child relationships. Third, teachers’ adult attachment anxiety had an influence on teachers’ playfulness. Fourth, the influence of teachers’ adult attachment anxiety on teacher self-efficacy for teacher-child relationships was completely mediated by playfulness. Teachers’ adult attachment anxiety had an indirect effect on teacher self-efficacy for teacher-child relationships through playfulness.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-590-001684483