메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제13권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
29 - 51 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims at providing discussions and suggestions for improving English education at public schools from both a macro and micro point of view. Based on a brief survey of English education in other countries like South Korea, it discusses what the problems are in the field of English education at public schools and provides suggested solutions to solve them. From the macro point of view for English education in South Korea, a national vision and objectives for learning English endorsed by national consensus is urgently needed. From the micro point of view, the following factors are suggested: First, competent teachers of English should be fostered. Second, English education should be supported by the appropriate assessment including the exams for college admission, which should be able to reflect the curriculum objectives. Third, English friendly environments need to be built. Finally, for the Korean model of English education, locally self-generated teaching and learning methodology for Korean students needs to be accumulated. In order to achieve effective English education at public schools, it is significantly important that the above factors be accomplished.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0