메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권진영 (계명대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제73집
발행연도
2019.8
수록면
1 - 24 (24page)
DOI
10.21087/nsell.2019.08.73.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study approaches the idea of theatricality and observes Shakespearean characterization in the text of Richard III, focusing on communicative theatricality, which means that a drama text fundamentally assumes the dynamic relations over the space in the theatre. Richard III invites the audience into the dramatic world and makes them participate in his own conspiracy through dramatic devices. He justifies his vicious acts by using such theatrical devices as repetitive and self-revealing soliloquies and asides. With his theatrical ingenuity, he warps the traditional value system and eliminates his political adversaries. This is why this play, despite the villainous nature of the title character and the grim storyline, succeeds in fascinating the spectators and getting them to applaud. Shakespearean histories have been analyzed with his political intentions as to whether he serves the Elizabethan authority. This paper links the two ends, politics and aesthetic appreciation, and examines how politics and theatricality are interwoven in Shakespeare’s historical plays.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000968479