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논문 기본 정보

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저자정보
정영제 (도로교통공단) 이호원 (도로교통공단) 고광용 (도로교통공단) 김민성 (도로교통공단) 최은진 (도로교통공단) 김도형 (도로교통공단)
저널정보
한국도시철도학회 한국도시철도학회논문집 한국도시철도학회논문집 제6권 제3호
발행연도
2018.9
수록면
169 - 177 (9page)
DOI
10.24284/JKOSUR.2018.09.6.3.169

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In this study, the tram signal priority strategies was developed and the effectiveness evaluation was performed using the tram test-track. As active tram signal priority algorithms, Early Green and Green Extension techniques were developed. We built a tram test-track of 1.5 kilometer-long and four virtual signal intersections. The case study showed that the tram delay has been improved by an average of 76% and the person delay considering the number of occupants of trams and general vehicles has been reduced by an average of 23%.

목차

Abstract
1. 서론
2. 기존 이론 고찰
3. 트램 우선신호 운영 전략
4. 트램 시험선 및 가상교차로 구축
5. 시험선 기반 트램 우선신호 평가
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (8)

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