메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서진현 (全北大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제21호
발행연도
2015.6
수록면
67 - 89 (23page)
DOI
10.24285/CLER.2015.06.21.67

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
This article attempts to answer the following questions: (1) should the teachers teach all of the verbs’ sub classification in the Mandarin Chinese grammar? (2) Every Chinese text books represents vocabularies, part of speech and the meaning. Among these, the name of part of speech would help for learners to study Chinese? (3) Depending on learners’ ability, what sub classification of Mandarin Chinese verb should the teacher present to learners? Regarding the questions above, I have negative views on the first and second question. As for the third question, I suggested the hierarchical organization of Chinese verbs’ sub classification with reduced number of sub classification. To classify each verbs’ sub classification, I did a frequency analysis which analyzed the learners’ Chinese verb acquisition according to usage frequency of each verb and correct answers’ rate and degree of difficulty for Chinese verb using the grammar points that the verbs bond with.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 현대중국어 동사의 하위분류
Ⅲ. 한국인 학습자의 동사 습득 고찰
Ⅳ. 동사와 결합하는 문법항목에 의한 동사 등급분류
Ⅴ. 결론
【참고문헌】
【Abstract】

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001625312