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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
박지경 (성균관대) 조규정 (성균관대) 손승현 (성균관대) 정세진 (성균관대) 김철환 (성균관대)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제64권 제2호
발행연도
2015.2
수록면
201 - 207 (7page)

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이 논문의 연구 히스토리 (3)

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Turbine-generator torsional response is caused by interaction between electrical transient air-gap torque and mechanical characteristics of turbine-generator shafts. If torsional shaft torque exceeds a certain threshold, the loss of fatigue life may occur and, in the end, it is possible to happen permanent shaft failure. Therefore, it is required to understand the torsional response for reliable operation and protection of turbine-generator shaft system. In this paper, we introduced multi-mass modeling method of turbine-generator shaft system using mechanical-electrical analogy and state-space equation to verify the transient torsional response based on ElectroMagnetic Transient Program (EMTP). These simple realization methods for turbine-generator shaft torsional response could be helpful to understand torsional interaction phenomena and develop the transient torque reduction countermeasures for turbine-generator shaft system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 터빈 발전기 축 시스템 및 비틀림 응답
3. 터빈 발전기 축 시스템의 다중 질량체 모델링
4. 시뮬레이션 조건 및 전기적 토크의 구현
5. 시뮬레이션을 통한 비틀림 응답 구현
6. 결론
References

참고문헌 (10)

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