메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이혁기 (자동차부품연구원) 황윤형 (자동차부품연구원) 기상렬 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2012 한국자동차공학회 부문종합 학술대회
발행연도
2012.5
수록면
1,743 - 1,746 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Driver Assistance System is widely under development to satisfy each safety issues including adaptive cruise control(ACC), forward vehicle collision warning system(FVCWS), pre-crash safety(PCS) and lane change aid. Low speed driver assistance system using low-cost sensors is more adopted due to it"s cost. This paper deals with low speed driver assistance system using short range sensors and a camera. A camera is used for lane deprature warning and forward collision warning. Blind spot detection uses two ultrasonic sensors and IR-based short range sensors are used for pre-crash safety and forward collision warning. Here, we developed an evaluation environment for low speed driver assistance system. That enables us to perform simulation and vehicle test synchronized in laboratory. Sensor simulation models are constructed in virtual driving environment and driver assistance system"s logic is prepared to perform integrated simulation using composed sensor model. Real sensors can be tested in real target connected to simulation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 센서 시뮬레이션 환경 구성
3. ADAS 시뮬레이션 및 평가 환경
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-001316494