메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김경영 (남부대학교) 이준재 (한남대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제24권 제7호(통권 제70호)
발행연도
2012.9
수록면
257 - 273 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Due to the fast change in Korea’s food culture driven by higher living quality, the production and consumption of beverage increase sharply in modem Koreans’ dietary lives.
In this study, it is presumed that “franchise coffee shop users’ consumption behavior would have significant influence on their emotional response.” Under this hypothesis, the consumption behavior of relaxation seekers and health seekers influenced their pleasure significantly. And the consumption behavior of practical value seekers does not have significant influence on their pleasure. Though the consumption behavior of practical value seekers and health seekers has significant influence on their control, that of relaxation seekers does not influence their control.
The study result shows franchise coffee shop users have their own specific consumption behavior and go to coffee shop not just for consumption but for relaxation in the luxurious and comfortable surroundings and food made of healthy ingredients.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구조사설계
Ⅳ. 실증연구결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-326-001358336