메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김철호 (서울과학기술대학교) 백은석 (서울과학기술대학교) 방미연 (서울과학기술대학교) 류호준 (서울과학기술대학교) 이종진 (서울과학기술대학교) 정상훈 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
964 - 968 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is on the development of a muffler system which controls the noise and static pressure drop of the exhaust gas of an automobile engine with the concept of the dynamic control method. The control the noise and pressure resistance of the muffler system, the muffler system is designed with two rotating impellers installed in the muffler cavity. Compared to a conventional muffler that has baffles and connecting pipes in the muffler chamber, new concept of the muffler system named Dyna-muffler, has two rotating impellers installed into the muffler chamber separated into two cavities. Each rotor has 6 blades and it acts as a moving baffle absorbing kinetic and pressure energy of the high-pressure, high-speed exhaust gas from the engine.
From the experiments, it was found that the pressure resistance of the Dyna-muffler is quite similar to the conventional static muffler in the normal engine operating range. To understand the performance of the Dyna-muffler on the engine efficiency and output power, the engine dynamometer experiments will be conducted.

목차

Abstract
1. 서론
2. 동적소음기의 설계 개념
3. 동적소음기의 성능평가 실험
4. 실험 결과 분석 및 고찰
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001770272