메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이승열 (강원대학교) 김헌영 (강원대학교) 이경택 (오스템) 곽호택 (씨에이이테크놀러지)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
1,585 - 1,590 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To test the performance of wheel fatigue, the radial and bending fatigue tests are usually used in automotive industry, respectively. These two relatively independent bench tests can only inspect the single fatigue. However, they cannot satisfy the inspection in complex driving conditions such as biaxial loads. For complement weak points, the fatigue test is defined in SAE standards J2562 for the wheel which receives biaxial loads simultaneously. For simulation of biaxial wheel fatigue test, we performed a nonlinear dynamic structural analysis and fatigue analysis in this paper. Nonlinear dynamic structural analysis was performed using the LS-DYNA™ and fatigue analysis was performed using the nCode Designlife™. To evaluate accuracy and propriety of the analysis result, we compared analysis result with test result. Fatigue life and the cracked location from fatigue analysis was similar with the test result.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이축하중 피로시험
3. 유한요소해석
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001356378