메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
服部真子 (南山大学大学院)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第 32輯
발행연도
2007.2
수록면
153 - 166 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research reports on the construction process of reading Manga for Japanese learners as a second language, and considers in factors. Learners read a story Manga based, not a four-frame comic strip. Misconstruction of reading emerged from learners’ discussion and comments of the Manga in the class. As suggestion Japanese learners are expected to have the following abilities and knowledge when reading Manga and for contents understanding (1) Ability to understand the meaning of the situation, not only the knowledge of onomatopoeia and mimetic words. (2) Knowledge of variation of speech form. (3) Knowledge of using dictionary when learners do not understand the unlearned words from pictures. (4) It is important to pay attention to the ending of words that are expression of females or males. (5) Basic rule of onomatopoeia and mimetic words. (6) Grammatical Knowledge of Manga.

목차

1. はじめに
2. 先行?究
3. 調査
4. 結果と考察
5. まとめ
6. 今後の課題
【?考文?】
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-913-018530346