메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第22卷 第11號
발행연도
2006.11
수록면
169 - 176 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this treatise is to examine the characteristics of stage types in the art of public performance. I will devide the stage types into three categories-Arena stage, Thrust stage, and Proscenium stage-attempting to describe the distinctive characteristics of each stage type. First, Arena stage places a circular or rectangular play space in the center of the theater, with the seats for the public around it. This arrangement is similar to the stadium type of setting in the baseball game or boxing match. This type of stage exhibits a conception of anti-proscenium stage. Second, Thrust stage is like a combination of Proscenium and Arena stage, with the three sides of the stage surrounded by the public seats. It is the form of stage that is the most widely used among the three types. Finally, Proscenium stage presents a huge frame in front of the audience so that the audience views the stage directly. Much like a picture frame, this stage provides the audience with a frame through which they devise their painted perspectives. The art of public performance, which is to be done by the act of presentation, is a kind of art that establishes the meaning based on the communication between the actor and the audience, unlike the works of art such as literature or painting. In other words, the basis of the public performance might be the communication between the actor and the audience.

목차

Abstract
1. 서론
2. 극장무대공간과 커뮤니케이션
3. 무대공간의 유형 분석
4. 무대공간의 특성 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-017494946