메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes the performance of alternative refrigerants containing CF₃I for replacing CFC12 in motor vehicle air conditioning. HFC134a is currently used as the refrigerant in new motor vehicle air conditioners, replacing the ozone depleting refrigerant CFC12. Although HFC134a has no ozone depletion potential, it has a relatively large global warming potential, approximately 1300 times that of CO₂ over a 100 year time horizon. For this reason, new refrigerant mixtures containing CF₃I is proposed as a new long-term and "drop-in" alternative to CFC12 and HFC134a in this study. Test results showed that binary mixtures of HFC134a/DME and CF₃I/HFC152a and ternary mixtures of CF₃I/HFC134a/RE170 and CF₃I/HFC134a/HFC152a yielded much better performance than CFC12.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 대체냉매의 선정 및 특징

3. 실험장치

4. 실험 조건

5. 윤활유 선정

6. 결과 및 고찰

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-553-015412178